Login Form



Translator



guion obradoiro PDF Print E-mail
xeral - VJ Historia do Cinema

 

PRIMEIRA SESIÓN O específico do cinema

A historia do cinema e o cinema como historia. Da imaxe-movemento á crise da imaxe-acción. Medios de comunicación e actualidade. A creación dun pobo. O cinema e os nacionalismos.

 

  • The man with the movie camera, Vertov (1929).
  • O nacemento dunha nación, Griffith (1915).

 

cinema abstracto

 

  • Rhythm 23, Hans Ritcher (1923).
  • Diagonal Symphonie, Eggeling (1924).
  • Anemic cinema, Duchamp (1926).

 

dialéctica soviética

 

  • O acorazado Potemkim (Броненосец Потемкин), Eisestein (1925).

 

cinema americano

 

  • O manantial (The Fountainhead), King Vídor (1949).
  • Varios de Buster Keaton.

 

Expresionismo alemán

 

  • Nosferatu, unha sinfonía do horror (Nosferatu, eine Symphonie des Grauen), Murnau (1922).
  • Perversidade (Scarlet street), Fritz Lang (1945).
  • Metrópole, Fritz Lang, (1926).
  • M, o vampiro de Dusseldorf, Fritz Lang  (1931).

 

Mecanicismo Francés

 

  • Ballet Mecanique, Leger (1924).

 

Surrealismo

 

  • O perro andaluz, Buñuel (1929).

 

imaxe-relación

 

  • O conflicto dos Marx (Animal Crackers), Victor Heerman (1930).
  • A soga (the rope), Hitchcock (1948).
  • Vértigo Hitchcock (1958).
  • Coa morte nos talóns (North by Northwess), Hitchcock (1959).

 

SEGUNDA SESIÓN A crise da imaxe-acción

A irrupción do sonoro. Ruptura do vínculo sensoriomotor. O intermedio, a interrupción. Calidades ópticas e sonoras puras. O audio-visual. O cinema e o pensamento.

a irrupción do sonoro

 

  • O gran dictador (The Great Dictator), C. Chaplin (1940).

 

neorrealismo italiano

 

  • Roma, cidade aberta (Roma, città aperta), R. Rossellini (1945).
  • Europa 1951 (Europe 1951), R. Rossellini (1952).
  • O eclipse (L'eclisse), M. Antonioni (1962).
  • A caída dos deuses (La caduca degli dei), L. Visconti (1969).
  • Morte en Venecia (Morte a Venezia), L. Visconti (1971).
  • O evanxeo segundo San Mateo (Il Vangeo secondo Matteo), P. Pasolini (1964).

 

Bergman

 

  • Persoa (1966) - a imaxe rostro. Crise e pensamento.

 

Orson Welles

 

  • Cidadán Kane (Citizen Kane), (1941) profundidade de campo.
  • A dama de Shangai (The Lady from Shangai), (1948) a imaxe-cristal
  • Campanadas a media noite (Falstaff), (1965) o falsario e a fábula

 

imaxe-cristal

 

  • Gertrud, Dreyer (1964).
  • O sacrificio (Offret), A. Tarkovski (1986).

 

nouvelle vague

 

  • Cero en conducta, J. Vigo (1933).
  • Os cartrocentos golpes (Les Quatre Cents Coups), F. Truffaut (1959)
  • O pequeno salvaxe (L’Efant sauvage), F. Truffaut (1969).
  • Vivir a súa vida (Vivre sa vie), J.L. Godard (1962).
  • Pierrot le fou (1965), J.L. Godard.

 

documental: ficción-realidade? A con-fabulación

 

  • Cinema-verdade: Jean Rouch

 

Máis info do taller en:

http://www.oteatroresoante.es/wiki

 

 

Newsflash